måndag 20 juni 2011

En helgkurs i klickerns tecken!

Ja så där på tisdagen nu efter all info så känns det riktigt bra.
Det är kul att komma igång på riktigt med klickern.
Framför allt för att Saga utvecklas på ett sätt lekande sätt. Hon visar tydligt att hon förstår nu när matte fattat vad hon gjort för fel och klickar vid rätt tillfällen. Man riktigt längtar till nästa kväll när man får öva lite.
Sen är det riktigt kul att se att Saga kan bli trött hon oxå. Hon är ju inte riktigt en hund som man kan trötta ut med motion, hon laddar ju om lika fort igen.
Men som hon kommer sova om kvällarna nu.

Oxå så kul att komma dit med Saga och säga att hon är så passiv. Vet ej hur jag ska få igång henne...
Men tog inte länge förens hon kom på att det exempelvis inte alls lönar sig att sätta sig el lägga sig.
utan att stå ger en godis och backa ger beröm och godis.

Fuskade 5 min påkvällen efter att hon sovit sen vi kom hem och testade bara en liten kortis, och hon backade två klara klockrena steg två ggr.
När jag lade ner boken så slängde hon sig på den direkt, hur kul som helst att se att hon tog uppgiften direkt. Efter en stund knölande kom en bakfot upp ett par ggr oxå. Då fick hon jackpott och vi avslutade. Men man ser just på henne att hon är inte klar, hon vill MER.
Och det är svårt för matte att låta bli.

Jag ska se om jag inte kan pröva på Lisa oxå. Ska bara komma på en passande övning till henne. Funderar oxå på target med henne och om jag kunde få henne att resa rätt ben vid kommande, dvs sätta nummer på varje fot, 1, 2, 3, 4. Kan tänka mig att en passande övning oxå kan vara att städa upp sina leksaker.

Blir att läsa på lite tips på nätet om tricks. Ska se efter en bok tror jag nog. Vet inte riktigt vilken som kan vara mest passande.

Och igår kväll fick jag se Saga backa flera steg efter varandra, jätte stora framsteg på så kort tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar