tisdag 28 september 2010

Långt till helgen!

Förvånas över sambandet att varenda gång, mer eller mindre, som man har handlat, och gärna mycket dessutom att det fan aldrig kan finnas en parkering lång upp på gatan. Har noga undersökt min teori senaste veckan och det har faktiskt slagit in varenda gång.

De dagar man kommer hem utan en enda pryttel, endast väskan att bära, ja då får man parkering högt upp på gatan. Medans då man handlat, långt ner på gatan...

Vad kan detta bero på? Att gudarna jävlas konstant med mig eller?

Helgen gick fort över, satan, skulle inte vara helt fel med lite ledigt.

Vem vet kanske får jag evig ledighet. Min chef har ju inget aning om ifall jag ska fortsätta på fredag. Men nu har jag iaf talat om för honom att jag inte kommer fredag om jag inte har något avtal påskrivet. För jag får liksom inte lyfta nått med trucken ifall det skulle råka hända något just då. Vill ju fan veta, jag har ju ett annat jobb om jag inte får förlängt här liksom. Och han vill ju veta, annars får ju någon annan jobbet....

Jag vill ha FAST så att jag kan får köpa mig en vettig bil, fan fryser ju som en fiskpinne på morgonen nu i bilen och ser knappt ut...

Fredags var vi en lite shopping resa till korallfisken och där blev det ett par nya inköp. En goby-räka som nu har flyttat ihop med min yellow watchman-goby, riktigt najs att se dem ihop. Köpte oxå en söt scooter blennid, nu hoppas jag fan han börjar äta. Har ännu inte sett honom pilla i sej nått jag stoppat i. Blev en burk med flingfoder till dem oxå, verkade vara en hit iaf. De tre firrar jag har är iaf inte kräsna, de äter som hästar! =)

Blev en ny snygg fönster lampa på IKEA oxå, och Dennis köpte sig en sänggavel och lite smått o gott.

En Chili-måltid satt inte helt fel heller.

Väl hemma sen så smaskade vi på lite smörgåstårta som jag beställt av Anna på jobbet, smarrigt!

Lördagen blev en tur på stan. Fika med Dennis bror och syster. På kvällen gick vi på bio o såg Resident evil 3D, lite häftigt tyckte jag!

Söndag plockade vi svamp, rensade hur länge som heslt. Trattkantareller finns ju hur mycket som helst av. Ska se om Bettan vill plocka lite svamp snart. Jag behöver ju inte mer, frysen är full. Skulle ju behöva lite mer gula svampar bara!! Dem har jag svårt att hitta däremot!

Bakade lite oxå och bjöd Jonna på fika på kvällen.

Idag står det naglar på schemat, även imorn. Inte kommit till skott med att lägga upp bilder på ett tag.

Väntar ju ivrigt på min konverteringskurs 4 nov. Längtar.

Jag stör mig på folk som inte kan sköta sitt utan ska kommentera med dumma elaka korkade och fördumande kommentarer. Varför?

Folk som mobbas rent utsagt. Såna människor kan ju inte ha nått liv alls. Sitta o leta efter saker som de kan hacka på.

Sen folk som hittar på rykten och sprider runt som inte är sanna. Jätte kul att folk tror ont om en som inte ens stämmer.

Folk är väl avundsjuka eller nått. Nått annat kan jag inte komma fram till. Säger som jag brukar. Jag kan ju inte rå för att jag är bättre!!

På fredag bär det av till Götet! Ska bli gött att komma iväg. Hoppas att vädret håller sig borta från regn så man kan åka lite karuseller.

Blir en natt på Gothia med älsklingen<3

Väntar på att få reda på om jag har någonanställning på fredag som sagt. Vi får väl se hur det blir :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar