måndag 23 augusti 2010

Trollbunden!

Igår på hemvägen från Akvarieföreningen träffade jag på en räv, naturligtvis i bilen då men...
Det har inte slagit mig förut att en räv är så stor som den faktiskt är.
Denna kom o sprang innan jag skulle köra över slussbron, sprang i lyktljuset på bilen jag mötte, trodde det var en katt först, men såg när den kom i mitt ljus att det var en stor vacker räv. Lyriskt satte han sig i vägkanten framför mig och bara tittade mot mig, inget rädd eller ängslig. Hade det inte varit för min odåga i skuffen på bilen som skällde så hon höll på att välta bilen, så hade jag fångat honom på bild med mobilen, men han blev tillsist rädd när hon vart smått galen där bak. Den var ju kanske 10 meter från bilen. HÄFTIGT!!

Dock tror jag att det kan vara denna räv som traskar omkring i området och äter upp alla barnens kaniner som de har ute i bur. Jobbarkompisen och hennes grannar har blivit utsatta för den, iom att denna var så orädd ändå, så tyder det väl på att den blivit väl "tam" och van vid folk.

Nepp mot jobbet!! Idag boka frakter, skoj!!!!
Hoppas stackars Rogga är utan migrän idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar