måndag 9 augusti 2010

Semesterveckan slut!

Ja den var ju snabbt passerad den där "semester" veckan.

Det blev en tripp till Stockholm på onsdagen till torsdagen.
Alltid när två lika förvirrade personer ska göra nått så blir ju allt galet.
Morgoen började med att Dennis råkar trycka av larmet helt, dvs ingen snooze!
Vaknar väl tio i åtta. Vi skulle försöka komma iväg kl 8 var det tänkt, så då blev det ju sovmorgon - spontant verkligen!
Kl 9.45 är vi iaf på väg mot storstaden, och vädret drar bara ihop sig mer o mer ju mer vi närmar oss huvudstaden :S
Skit tänker vi som hade planerna på att ta Grönan på kvällen.

Väl uppe så kan du väl ge dej fan på att vi missar en avfart och får typ åka runt halva sthlm. Så jag tror nog att det rann ur en ca 45 min minst bara att komma fram till båtenvi skulle sova på.
Mycket bilar och förvirrande av en gps i mobilen som inte alls stämmer med vart vi är.

När vi kommer till båten halv två är incheckning kl 14 och det ska vara en parkering ledig från kl 14. Men gissa om den utländska bilen flyttas?!!
NÄÄÄÄ!! Vi checkar in och åker upp till stan för att parka.... Men innan ska vi kolla en plats inne i berget vid slussen som ska vara parkering.
Men en skum port där det står SLUSSGARAGET och vi fattar inget. Verkar vara en verkstad så vi kör fram och porten öppnas, det kliver ut en brud och vi kör in. Står en skum kille där inne och Dennis frågar om det är parkering där...? Men det verkar så skumt allt, killen ser knappt ut att jobba där. Röker och ser smått dryg ut.
Säger att det går bra att parkera där. Men man måste lämna nyckeln i blien för att den måste kunna flyttas ifall nån måste ha bilen bakom.
Nä fy fan luktar skunk sa jag och så drog vi, törs ingen fan lämna ifrån sig nyckel o allt. Vad skulle hända om det hände nått liksom, bilen stulen eller trasig efter..., med försäkring osv.

"Långt" uppe i stan hittar vi slutligen till PARKADEN och tar oss en parkering och är äntligen av med bilen.

Sen kryssar vi runt bland inredningsbutiker och skattar åt de hutlösa priserna som man möts av. En del grejer är ju dock sjukt snygga men vissa kan man inte ens begripa hur de kunde sätta det pris de satt.

Himlen spricker upp och vi tar färjan över till Grönan som vi tänkt. Åkte tre bergodalbanor och fick skrika lite, härligt som fan!!
Klockan närmar sig halv elva och fan tänker vi, vi hinner ju med färjan som går nu och skyndas oss och får en biljett. Härligt snart får vi lägga oss i sängen, trötta efter bilåkande och några timmar på stan med värk både här o där.
Hel plötsligt slår det mig.... Vi lämnade ju in väskorna i skåp... IDIOTER, vi har alltså åkt från våra väskor och Grönan stänger kl 23 och båten gick varje kvart så om vi åkte tillbaka skulle klockan vara exakt till att hämta väskan och sen hinna med tillbaka igen om inget strulade. Vi frågad på båten om vi fick åka med och hämta väskorna vi hade glömt, och de var snälla så det gick ju bra iaf. Men fy fan som vi skrattade åt våra missöden sen. Det ska ju vara oss till att lyckas med nått sånt där alltså.

Sängen var stenhård och gick knappt att sova i. Inte mycket bekväm sömn den natten kan man lugnt säga.
Gott var det med frukost på morgonen med utsikt över båtar som gick in vid slussen och de större fartyg som låg på andra sidan.
Vi gick efter utcheckning en helt onödig promenad uppför ett berg till en inredningsbutik som jag kollat upp, den var STÄNGD. fan, så det var ju bara att traska ner till färjan och åka över och gå på Aquaria ist. Där var det spännande att kliva runt i regnskogen och glo på stora fiskar i dammarna. Dock har man ju sett bättre som typ Topicariet i Kolmården, men man får ju hålla tillgodo med det lilla.
Dagen fortsatte sen med lite mer shopping. Dennis hittade sig en ny t-shirt och jag en skjorta. Men mest var det heminredning. Köpte massa snygga kuddar till soffan.
Åt en god middag på restaurang, smörstekt sjötunga!! Fint. Dennis åt entrecote som han missade att säga välstekt, så den var ju rosa/röd, usch det var tur inte jag tog det, jag skulle inte kunna ätit upp det.

Innan vi åkte hem åkte vi till Trition i Täby och kollade på saltvattensprylar. Tyvärr asdåligt med fisk denna gång oxå. Men jag köpte dock tre nya knappar (kolonianemnoner) Vi håller tummar för att de sprider sig. Jag har dock hela helgen jagat min sjöborre som vart jag än sätter ena går han och hämtar den.... Nu får vi se om han ger upp när den sitter ute i sanden.

Det vi inte hann med under våran resa var att åka till Cosmonova och se filmen Deep sea och sen att provköra en bil jag funderar på.
Men som sagt Cosmonova finns ju kvar och bilar dyker ju upp nya hela tiden.

Fredag åkte vi in till linköping och bytte in mina clownfiskar mot en annan fisk. Den är jätte söt och jag hoppas den skall klara sig länge....
Köpte en schysst palm till vardagsrummet.

Lördag pysslade vi som idioter inför inflyttningfesten!! Men snyggt blev det och det är nästan klart där hemma iaf. Festen var lyckat och det kom väldans massa olika folk måste jag säga!! Vi hade även väldigt kul på Harrys.

// BYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar