söndag 9 januari 2011

Lång ledigt kan man säga!

Får ju lite påtryckningar då och då om att jag inte skrivit på länge.
Nä jag har inte haft orken att tänka.
Lättare att koppla loss hjärnan på kvällen när man e klar med allt.

Tar ju energi att extra jobb ett par dar i veckan.
Fattar inte folk som hinner med ungar oxå. Inte det minsta avundsjuk.
Men jag har tänkt mycket sen jag läste boken Kärlek och Stålull med Lisbeth Pipping en bok som handlar om en flicka som växer upp med en utvecklingsstörd mamma. Den är så hutlöst bra men fruktansvärt hemsk. Och det har väl fört tankarna till att kunna vara stödfamilj/kontaktperson i framtiden. Skulle vilja hjälpa redan befintliga barn i omnejd. Man har själv en del erfranehet kring alkolism vill jag mena.

Ja nu är all skön ledighet slut och det är långt till nästa gång det är dax för ledigt borde bli där påsk. Sen semester, ska bli skönt med semester i år. Eller jag det vet jag ju inte. Jag har ju inte fått nått fast jobb ännu. Men de har ju förlängt mig längre än de får med tanke på 1år som visstidsanställd 19 mars och jag har till den sista mars. Vi håller tummarna.
Fast börjar bli väldigt trött på att vara sämst betald.
Jag har alltså sämre betalt än montörerna, och jag sitter som huvudperson på stället för att de ska kunna göra nått ute på tågen. Jag ser ju till att saker som ska iväg på fixning kommer iväg i tid och levereras ut i produktion när de kommer hem och jag har så många delar i lagerdelen som är så viktig att hålla reda på. Hade Harman funnits kvar idag tror jag att jag seriöst hade tjänat mycket mer, då jag faktiskt hade 19.600 då för 4½ år sen och 20.180 idag 4½ år senare och har ett ansvarsjobb men inte betalt för det.
Som montör har du en chef och/eller en arbetsorder att jobba efter. Medans jag har ett jobb jag hela tiden ska komma ihåg saker som folk säger till mig och hela tiden tänka och räkna ut allt själv. Jag får halvfärdig info att jobba efter och list aut saker själv. Men man har inte lön för det tyvärr. Tråkigt då jag trivs så bra. Men man vill ju känna sig belönad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar